KONTAKT

Centrum Opracowań

Maleniec Sp. z o.o.

Maleniec 52

26-242 Ruda Maleniecka

tel. +48 41 373 11 13

Wykonanie specjalne na zamówienie.
Zmiany i pomyłki zastrzeżone.
Stan na 01/2015

Ten produkt odpowiada wymaganiom VDI/BV-BS dyrektywie 6205 i europejskiej dyrektywie w zakresie maszyn 2006/42/EG

Wszelkie wymiary możliwe w systemie gwintów okrągłych (Rd).

Gwint nacięty z nadwyżką wymiarową.

Na życzenie nasze tuleje gwintowane mogą być ocynkowane metodą galwaniczną, powłoką 4-6 μm i dodatkowo chromianowane na żółto.

Materiał:

Tuleja gwintowana ze stali okrągłej wg wymogów
DIN EN 10205 z E 355 JR+C. Stal szlachetna wg
dopuszczenia Z-30.3-6 z dnia 22. kwietnia 2014

Zakotwienie nad żelbetonem poprzez otwór. W związku z elastycznym zakotwieniem niniejsza kotwa nadaje się do zastosowania do różnych elementów budowlanych- ścian, płyt, rur itp.

*Dodatkowe zbrojenie musi dociskać do tulei.

Dodatkowe zbrojenie w ciągu poziomym pionowo do płaszczyzny elementu betonowego

Dodatkowe zbrojenie w ciągu ukośnym w płaszczyźnie elementu betonowego

Przeliczenie z kN na tony
Ciało o masie 1,0 t posiada siłę ciężaru ok. 10 kN.

Zbrojenie współpracujące z elementami
zakotwień.

Dopuszczalne obciążenia obowiązują wyłącznie ze
zbrojeniem współpracującym wykonanym przez
wykonawcę.

Minimalne zbrojenie
Dopuszczalne obciążenia zostały podane w oparciu o kontrole montażu prefabrykatów betonowych bez wymaganego statystycznie zbrojenia. Jako zbrojenie konstrukcyjne przy elementach płytowych należy użyć w dwóch miejscach Q 188.

Geometria elementów budowlanych
Dopuszczalne obciążenia podane w tabeli odnoszą się do odstępów od brzegu i grubości płyt pomiędzy dwoma kotwami s scr ≥ 2 x ccr. Nie są to minimalne odstępy. 
W przypadku innych warunków budowlanych obciążenia mogą być podwyższone lub muszą zostać zmniejszone.

Prosimy o pytania

Chętnie Państwu pomożemy!

Poziom bezpieczeństwa
Dopuszczalne obciążenia kotew transportowych posiadają zabezpieczenie przed pęknięciem betonu γ beton = 2,5 oraz przed pęknięciem stali γ stal = 3,0. W przypadku użycia kotew w elementach betonowych produkowanych bez stałej kontroli γ beton = 3,0. Dopuszczalne obciążenia muszą być pomnożone przez współczynnik 0,84. 
Obciążenia podane w państwowych urzędach
kontroli materiałów.

Klasy obciążeń
Dotychczas stosowany podział wg klas obciążeń został zmieniony europejską dyrektywą dot. maszyn i kotew transportowych VDI/BV-BS 6205. Na każdej kotwie jest wybita klasa obciążeń. Na podstawie tej klasy można odszukać w tabeli dopuszczalne obciążenie pod określonym charakterystycznym odstępem od brzegu.

Dopuszczalne obciążenia

Wymiary

Zbrojenie współpracujące z elementami zakotwień*

Kotwa z tuleją gwintowaną z jednolitego elementu
rurowego z otworem poprzecznym.

Kotwy transportowe

LISTA 33

Centrum Opracowań Maleniec Sp. z o.o.

Maleniec 52

26-242 Ruda Maleniacka